S poudarkom na podpori ranljivim skupinam in spodbujanju socialne inkluzije, ki omogoča dostojno življenje vsem prebivalcem, Občina Sveta Ana namenja sredstva za socialne transferje. V to skupino finančnih sredstev spadajo domsko varstvo, pomoč na domu in plačilo razlike v vrtcih ter prevoz stroškov v in iz šole, ki je pri Sveti Ani zadnji dve leti urejen z občinskimi avtobusi.
Domsko varstvo
Program domskega varstva je namenjen oskrbi in negi starejših prebivalcev. Višina finančnih sredstev, namenjenih domskemu varstvu, je bila leta 2019 dobrih 82 tisoč evrov, v zadnjem letu, letu 2023, pa nekaj več kot 100 tisoč evrov.
Pomoč na domu
Pomoč na domu je ključna storitev za omogočanje samostojnega življenja tistim, ki potrebujejo podporo doma pri vsakdanjih opravilih. Občina Sveta Ana je v 5 letih opazila povečanje števila uporabnikov tega programa, ki se je povečalo iz 12 v letu 2019 na 16 v letu 2023. Posledično so se povečala tudi finančna sredstva, in sicer za slabih 40 tisoč evrov, tako da pomoči na domu namenijo skoraj 62 tisoč evrov.
Plačilo razlike med ceno programov v vrtcih in plačili staršev
Leta 2019 je Vrtec pri Osnovni šoli Sveta Ana obiskovalo 125 otrok, za program pa je Občina Sveta Ana plačevala dobrih 353 tisoč evrov. V letu 2023 je program vrtca v občini Sveta Ana obiskovalo 133 otrok. Znesek se je povišal za 126 tisoč evrov.
Plačilo stroškov regresiranja šolskih prevozov
V letu 2019 je Občina Sveta Ana za regresiranje šolskih prevozov za Osnovno šolo Sveta Ana namenila slabih 42 tisoč evrov. Zaradi povišanja cene goriv in stroškov, ki so nastajali s strani prevoznikov, se je Občina Sveta Ana odločila, da bo izvajala prevoz otrok v lastni režiji, in v ta namen kupila 2 šolska avtobusa. Ker prevoze izvajajo v lastni režiji, se je strošek zvišal manj, kot bi se zvišal v primeru najema avtobusnih prevoznikov. Občina financira tudi prevoze otrok s posebnimi potrebami v Osnovno šolo Lenart, Center Gustava Šiliha Maribor, Osnovno šolo dr. Ljudevita Pivka in Osnovno šolo Gornja Radgona. Otrok s posebnimi potrebami, ki jim Občina Sveta Ana financira prevoze, se giblje med pet in sedem. Leta 2021 so stroškom prevoza namenili dobrih 12 tisoč evrov, leta 2023 pa skoraj 28 tisoč.
V tem istem času so se prihodki s strani državnega proračuna zvišali zgolj za nekaj odstotnih točk. Trend se nadaljuje in lahko v prihodnosti ogrozi stabilnost razvoja občin. Zaradi navedenega se je Občina Sveta Ana lotila številnih racionalizacij in organizacijskih sprememb, ki pa imajo zgolj določen učinek. Na strani državnih transferjev, kjer so cene določene na ministrski ravni, pa sploh ne more vplivati na dvig cen, temveč ji je izplačilo odrejeno po zakonu. Prav tam pa beležimo dvige iz meseca v mesec, kar je posebej izrazito v zadnjih letih in čemur nismo bili priča v preteklosti. Draginja storitev na teh področij pa ne odraža rasti plač zaposlenih, niti rasti stroškov materialnih cen, ampak je najbrž v dobršnem delu koriščenje trenutka in situacije, ko se verižno dvigujejo vse cene zapovrstjo. Čas je, da se trend ustavi in se racionalno pogledajo razlogi za predvidena zvišanja cen. Če so se stroški že tako povečali, pa bi bilo prav, da tudi zaposleni, predvsem tisti z najmanjšimi plačami, v teh ustanovah to občutijo tudi pri svojih prejemkih ali da se sorazmerno dvigu dvigne tudi kakovost teh storitev. To pa prepustimo v presojo bralcem samim.