
Visok jubilej benediškega kulturnega društva
11 december 2025ustvaril Senka Dreu

Boštjan Romih bo v Lenartu navdušil z osebno in duhovito zgodbo
09 december 2025ustvaril Oglasno sporočilo

Lenarški rotovž je star 350 let
09 december 2025ustvaril MT
Občina Lenart je pri Razvojni agenciji Slovenske gorice naročila pripravo projekta ureditve avtobusnega postajališča Lenart, s katerim bo lokalna skupnost kandidirala za sofinanciranje s strani Ministrstva za okolje, prostor in energijo (MOPE). Lenart velja za prometno, izobraževalno in gospodarsko središče Slovenskih goric, ki povezuje devet okoliških občin, poleg tega je tudi glavno prometno vozlišče za vsakodnevne relacije med kraji Slovenskih goric, Mariborom, Gornjo Radgono in Ptujem.
Kljub svoji pomembni prometni funkciji ima Lenart avtobusno postajo, ki je z eno besedo neugledna. Že dolgo ne ustreza več sodobnim standardom prometne, funkcionalne in prostorske ureditve, kar potrjujejo tudi ugotovitve Celostne prometne strategije (CPS) Občine Lenart.
Obstoječa postaja je namreč prostorsko dotrajana, z neprimerno prometno organizacijo, zastarelo, poškodovano in estetsko zanemarjeno nadstrešnico, neurejeno urbano opremo in prevelikim deležem asfaltiranih površin, ki slabšajo mikroklimo in uporabniško izkušnjo.
Poleg fizične dotrajanosti je eden glavnih razlogov za prenovo tudi pomanjkanje jasne identitete prostora, kajti avtobusna postaja ne deluje več kot kakovosten javni prostor, temveč pretežno kot parkirišče brez prostorske povezave z okoliškimi objekti, kot so zdravstveni dom, tržnica, pošta in kulturni dom. Takšna ureditev zmanjšuje prepoznavnost mesta in odvrača uporabnike od uporabe javnega prometa, kar je v nasprotju z usmeritvami CPS.
Z obnovo bo avtobusna postaja dobila pokriti prehodni pas, sodobne perone z zelenimi površinami in tlakovan javni prostor, ki bo usklajen s tržnico. Foto: Senka Dreu
Z obnovo se bodo lotili treh delov: prehodnega pasu, peronov in povezovalnega javnega prostora. Prehodni pas bo zasnovan kot podaljšek obstoječih lokalov in programov pod nadstrešnico, namenjen pa bo gibanju pešcev in sedenju. Peroni bodo opremljeni z zelenimi površinami, da bo vegetacija razbila monotono asfaltno ploščad in izboljšala mikroklimatske pogoje. Povezovalni javni prostor pa bo s tlakovano površino povezan s tržnico, kar bo dalo obema javnima prostoroma v mestnem središču tako vizualni kot funkcionalni skupni imenovalec.
Predvideni sta tudi sanacija betonske konstrukcije nadstrešnice in kupol, postavitev nove javne razsvetljave, uvedba sistema proti golobom ter zamenjava dotrajane urbane opreme z enotno, kakovostno in trajno rešitvijo. Novi tlak bo usklajen s tlakom tržnice, kar bo zagotovilo enotno podobo mestnega jedra. Projekt vključuje še oblikovanje celostne grafične podobe postaje z enotnim sistemom označevanja peronov in objektov, kar bo vzpostavilo urejen in prepoznaven javni prostor. Pregledno bodo ločene peš in vozne poti, dodana bodo »drop-off« območja in urejen dostop za gibalno ovirane osebe, predvsem pa bo avtobusna postaja dobila enoten sodoben videz in ne bo več kazila podobe mestnega središča,
Investicija je ocenjena na nekaj manj kot 930.000 evrov, od katerih naj bi slabo polovico, natančneje 450.500 evrov, prispevalo MOPE.
A le, če bo Občina uspešna na javnem razpisu za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti v obdobju 2023–2029, katerega rok za prijavo poteče konec aprila prihodnje leto. V tem primeru na Občini računajo, da bi Lenart dobil sodobno avtobusno postajo do konca leta 2027.