
Priložnost za mlade umetnike v Lenartu
15 oktober 2025ustvaril Uredništvo

Iz Lenarta in Mežice na vaš krožnik
13 oktober 2025ustvaril Mojca Simonič

Preko teritorialnega sodelovanja do EU denarja
13 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
Vsi ugotavljamo, da se promet povečuje na cestah in tudi avtocestah, kar pa povzroča tudi povišano stopnjo hrupa. Z izgradnjo pomurskega kraka avtoceste se je Lenart razbremenil tranzitnega prometa skozi mesto. V novimi pridobitvami se pojavijo tudi novi problemi. Promet se veča in skozi mesto Lenart je vedno večji promet, tudi tovorni, ki se slabo znajde v teh malih krožiščih namenjenih lokalnemu prometu, seveda obvoznica se še vedno umešča v prostor in glede na to, da vlada iz investicijskega programa meče številne investicije je tudi vprašanje, kdaj naj bi se pričela graditi nujno potrebna obvoznica.
Istočasno se povečuje tudi promet na pomurskem kraku avtoceste, kar posledično pomeni, da se povečuje tudi hrup.
Stanovalci Ribiške ulice v Lenartu pravijo, da poleti zapirajo okna, da se je ob prometnih konicah na terasi nemogoče pogovarjati. Hrup, ki pa postane intenzivnejši po četrti uri zjutraj pa moti tudi njihovo zdravje. S težavami so se obrnili tudi DARS, ki jim je odgovoril, da so v družbi DARS v skladu veljavno zakonodajo dolžni vsakih pet let izvajati obratovalni monitoring hrupa in ta je bil izveden v letih 2018 in 2019. Izdelati pa morajo tudi strateške karte hrupa in pripraviti operativne programe varstva pred hrupom.
Pri zadnjih meritvah so ugotovili, da na našem območju ni bilo s hrupom preobremenjenih stavb, zato tudi območje ni bilo vključeno v prioritetna območja, na katerih bodo načrtovani protihrupni ukrepi. Na DARS-u so potrdili, da v osnutku Operativnega programa varstva pred hrupom, ki je v zaključni fazi priprave, območje naselij Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Spodnja Voličina in Lenart v Slovenskih goricah ni vključeno med območja, na katerih DARS načrtuje izvedbo ukrepov protihrupne zaščite.
Stanovalcem Ribiške ulice v Lenartu so iz DARS-a odgovorili, da bodo v roku enega leta na podlagi novih podatkov o prometni obremenitvi naročili nov obratovalni monitoring hrupa, ki bodo podlaga za morebitno uvedbo ukrepov protihrupne zaščite na omenjenem območju. Podatkov o preseženih vrednostih hrupa ni mogoče dobiti, ker šele po enem letu meritev lahko ogroženi krajani od DARS-a zahtevajo poročilo.
Izvedeli smo še, da je DARS letos julija podpisal pogodbo za izvajanje Obratovalnega monitoringa hrupa ceste v upravljanju DARS-a na našem območju. Torej zainteresirani bomo lahko do rezultata meritev hrupa prišli šele v drugi polovici prihodnjega leta. Kaj pa lahko ogroženi občani storijo do takrat?