Kraigherjeva ulica 4a, 2230 Lenart v Slov. goricah urednik@ovtar24.si

Nočemo, da brada diši kot letališki duty-free

Matjaž Rožec, arhitekt in soustanovitelj podjetja Manefroge. Foto: Toni Konrad

Pravijo, da za vsakim uspešnim moškim stoji ženska. V primeru podjetja Maneforge pa za uspešnim moškim stoji mamin komentar o njegovi bradi! Prijatelja Elvis Zadravec in Matjaž Rožec sta dokazala, da lahko ena dobronamerna pripomba sproži pravo revolucijo v negi brade. Njuna blagovna znamka Maneforge se upira popolnosti, spodbuja avtentičnost in ponuja izdelke za moške, ki hočejo biti – preprosto – to, kar so. V intervjuju nam Elvis razloži, kako sta iz enega »domačega čenčanja« zrasla v upornika moške kozmetike.

Kaj vaju je navdihnilo za ustanovitev blagovne znamke Maneforge in kako se je začela vajina skupna podjetniška pot?

Elvis: »Blagovna znamka Maneforge ni nastala čez noč. Ne, zgodba se je začela s ponižnim trenutkom pred približno šestimi leti in napol obrito brado ter z maminim komentarjem, »da ne bi ki taki hodo po sveti«! To je bilo dovolj, da se je rodil uporniški duh, ki je postal temelj blagovne znamke Maneforge, o katerem še sicer takrat ni bilo ne duha ne sluha. Takrat je bil na tržišču drug slovenski izdelek, ki je bil za nego brk in brade res izjemen, a je s trga dokaj hitro izginil, pravega nadomestka pa ni bilo. Takrat smo bili postavljeni pred dilemo – bodisi se pobrijemo ali pa naredimo nekaj svojega. Po nekaj letih razvoja, prebiranju literature, poskušanju in lastni uporabi pa se je dobro leto nazaj porajalo vprašanje, čemur imamo te izdelke zgolj zase, ko pa so res vrhunski, in tako se je začela zgodba pod imenom Maneforge. Videla sva, da je industrija neiskrena, z ogromno umetnega balasta, preveč osredotočena na popolnost, in da moškim vsiljuje brezhibne lepotne ideale. Z Matjažem sva se odločila, da bova naredila nekaj za moške, kot smo mi sami – za tiste, ki nočejo 12-stopenjske rutine za nego, ampak hočejo preproste, učinkovite izdelke, ki jim omogočajo, da so to, kar so. Ne želimo, da ta zgodba ostane zaprta za stenami naših sob, lahko povem, da zdaj ekipa šteje pet oseb, ki vsak s svojimi ekspertizami prispeva k temu, da to, kar delamo, delamo res dobro.«

Produkte je možno kupiti tudi na spletni strani www.maneforge.com.

Katere ključne vrednote in načela vodijo vašo blagovno znamko pri razvoju izdelkov za nego brade?

Elvis: »Maneforge je morda celo prva »anti-grooming« znamka, kar pomeni: brez nepotrebnih kompliciranj, brez nerealnih obljub, brez luksuznega pretiravanja.«

Sogovornik doda, da so njihove ključne vrednote naslednje štiri: avtentičnost – moški pridejo v vseh oblikah, stilih in bradatih fazah; preprostost – ni potrebe po desetih izdelkih in polurnih ritualih, ker ne poznajo moškega, ki bi si želel toliko časa preživeti v kopalnici (»Naši izdelki delajo. Pika!« sta še dodala); kakovost – ustvarjajo izdelke, ki dejansko opravljajo svojo nalogo; uporništvo – niso tu, da bi ti rekli, kako moraš izgledati, tu so, da ti dajo orodja, da izgledaš, kot si želiš ti.

Vaši izdelki vsebujejo 100-% naravne sestavine, kot so karitejevo maslo, jojobino olje in čebelji vosek. Kako izbirate te sestavine in kakšen pomen imajo za učinkovitost vaših izdelkov?

Elvis: »Preprosto: Naravno. Učinkovito. Brez kompromisov. Trg je poln izdelkov s sestavinami, ki jih niti kemiki ne znajo izgovoriti. Naravna kozmetika ni sicer nič novega, a moška naravna kozmetika, ki deluje, pa žal ostaja prava redkost. Zato izbiramo le najboljše za delovanje izdelka tako, da ta koristi bradi in koži – naravna masla, olja in voski brez nepotrebnih kemikalij ali sintetičnih vonjev. Nočemo dražiti kože ali pa pustiti, da brada diši kot letališki »duty-free«. (Smeh!) Tako se tudi pri vonjavah odločamo le za naravne esence, kar nas sicer nekoliko omejuje, a stojimo za tem, da izdelki niso parfumirani – manj vonjev, a več pristnosti. Nam je pomembna kakovost, zato teh izdelkov ni mogoče primerjati s tistimi cenejšimi iz supermarketov.«

Elvis Zadravec, soustanovitelj Maneforge. Foto: Toni Konrad

Kako poteka proces razvoja novih izdelkov v podjetju Maneforge? Ali lahko delite kakšne izzive iz procesa?

Elvis: »Vse formule obstoječih izdelkov razvijamo sami. Ta proces je lahko zelo dolgotrajen, sploh ko so v ekipi perfekcionisti. Poenostavljeno: testiramo, spreminjamo, mučimo kolege in se ne zadovoljimo s povprečjem. Desetine, včasih celo stotine različic formule – od drznih sprememb na začetku do drobnih popravkov v zadnjih fazah. Vsako fazo temeljito preizkusimo interno ali v krogu prijateljev, dokler ne dosežemo tistega, kar iščemo. Izdelke preizkušano v vsakdanu, torej v telovadnici, na smučeh, v gorah, službi, baru ali na kavču. Če izdelek ne zdrži, ne pride na trg. Preden se začne proces registracije izdelka, pa ga preizkusijo tudi različni brivci. Njihovi odzivi in komentarji so nam zelo pomembni, saj so del našega procesa. To je dodana vrednost, ki jo nudimo – priložnost za sooblikovanje izdelka, ki je v večjih kozmetičnih znamkah verjetno ni. Ko smo vsi zares zadovoljni z vsebino izdelka, ga pošljemo na laboratorijska testiranja, ki trajajo približno tri mesece. Če izdelek prestane vse teste, se lahko registrira in gre v proizvodnjo. In kot zanimivost – tudi testiranja in proizvodnja potekajo v Sloveniji, kar pomeni, da govorimo o resnično slovenskih izdelkih.«

Čeprav ste relativno novi na trgu, ste se odločili ciljati tudi na mednarodni trg. Kaj vas je spodbudilo k tej odločitvi in kako pristopate k širjenju svoje blagovne znamke v tujini?

Elvis: »Smo zelo novi na trgu. Tako kot ne maramo pravil, ne maramo tudi meja. Sporočilo podjetja Maneforge je, kot sem že omenil, univerzalno – avtentičnost, uporništvo, preprostost. Na drugi strani pa je nega brade in še posebej brk zelo nišna zadeva. Kakovostna nega, kot jo ponujamo mi in ki morda stane kak evro več, pa še toliko bolj. Zavedamo se tega in tudi to je pripomoglo k tej odločitvi. Danes v svetu globalizacije tudi ni takšna težava izdelka ponuditi onkraj meja, a se trenutno s tem še ne ukvarjamo aktivno, saj je naš začetek tukaj, doma, v Sloveniji, na Štajerskem, na kar smo ponosni.«

Skozi pogovor sva že naštela vaše največje kakovosti, kaj pa je največja razlika med vašimi izdelki in izdelki na trgu?

Elvis: »Maneforge je »anti-grooming« znamka. Mi smo upor proti perfekcionizmu. Nič bleščečega, nič umetnega. Ob tem, da je vse 100-% naravno, izdelki spadajo v premium segment v tem sektorju, a smo se res potrudili, da jih lahko ponudimo po čim dostopnejših cenah in ob tem ne pozabljamo niti na okolje. V vsakem koraku gledamo, da uporabljamo trajnostne materiale, a je v obsegu, v katerem poslujemo, to lahko tudi težava. Načrtujemo pa v prihodnjih serijah tudi z okoljskega vidika optimizacijo nekaterih procesov. Naša prednost? Brez nepotrebnih korakov, samo vrhunska nega, ki deluje.«

Brada2 0302

Ali lahko delite kakšne povratne informacije ali zgodbe strank, ki so uporabljale vaše izdelke?

Elvis: »Ljudje nam pišejo, da jim je »Maneforge brada« pomagala dobiti zmenek (smeh), preživeti snežni vihar, celo prepričati babico, da brada ni nič slabega (in spet smeh). Šalo na stran, kot rečeno, v fazi testiranja je teh povratnih informacij res veliko in vsaka nam pomaga izboljšati izdelke – če nekaj ne deluje, bomo poskrbeli, da bo. Pohval smo sicer zelo veseli, a iskreno smo še bolj veseli kritik, na nas pa je, da te kritike slišimo in analiziramo. Tako da vsekakor to vpliva tudi na naš nadaljnji razvoj, ko se trudimo odpraviti pomanjkljivosti, pa tudi kak povsem nov se znajde v procesu razvoja, ko vidimo, da ljudje nekaj res pogrešajo ali pa si želijo.«

Kakšni so vaši načrti za prihodnost blagovne znamke Maneforge? Vsekakor verjamem, da lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo nove izdelke?

Elvis: »Vedno snujemo nekaj novega. Načrtujemo več preprostih, surovih izdelkov, ki ne potrebujejo blišča, da te prepričajo. Samo kakovostna, čvrsta nega za moške, ki vedo, kaj hočejo – in to tudi dobijo. Vedno so nam govorili, da se počasi daleč pride, in res je to načelo, ki se ga držimo. Raje si vzamemo čas in stvari naredimo zares vrhunsko, kot pa da bi v ponudbo dodali na ducate napol dodelanih izdelkov. Kakovost je tista, ki jo zagovarjamo na vsakem koraku razvoja. Je pa v srednjeročnem načrtu dopolnitev portfelja z izdelki, ki so potrebni za celostno nego brade, v pripravi pa so tudi že nekateri izdelki za nego las. Če se dotaknem še naše spletne strani: vse, ki jih jezi, da je ta v tem trenutku le v angleščini, naj pomirimo, saj bo stran zelo kmalu tudi v slovenskem jeziku.«

Podjetje Maneforge bo mogoče bolje spoznati na uradnem odprtju prodaje izdelkov, ki bo v petek, 7. marca, ob 18. uri v mariborski brivnici La Casa na Koroški cesti 33. Tam bosta tudi Konrad Wine iz Jurovskega Dola in lokalno pivo od Pivovarne Vardam iz Spodnje Voličine. »Izdelke bo možno testirati, ob tem pa se družiti ob kozarcu lokalnega vina in piva,« dodaja Elvis in pove, da bodo podrobnosti o dogodku objavljene na njihovih profilih na socialnih omrežjih. V šali doda, da za sledenje obstaja en brezplačen gumb, ki je velik pokazatelj podpore. 

Dodaj komentar

Pogoji komentiranja

Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Ovtar24.si želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja.

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Ovtar24.si. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Ovtar24.si bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.

Pošlji

Ovtar24.si

Kraigherjeva ulica 4a
2230 Lenart v Slov. goricah
08 200 44 53
urednik@ovtar24.si
ISSN 3024-0050
O nas
Ostalo