Novinarji svet okrog sebe nenehno spremljamo s široko odprtimi očmi in našpičenimi ušesi. Minuli petek pa smo vas, dragi bralci, povabili v svoj svet in vam zadali posebno nalogo pri soustvarjanju naših vsebin. Eden izmed bralcev nas je opozoril na »packo« mesta Lenart, natančeneje na dotrajano in nečisto osrednjo avtobusno postajo.
»Lenart je lep in urejen kraj, zato si tako zanemarjene avtobusne postane ne more privoščiti,« je med drugim dejal.
Foto: Marko Horvat
Takoj smo se podali v akcijo in zadevo raziskali. Tokrat je šlo zgolj za naključjuje, a ko smo zadevo včeraj, 5. februarja, želeli preveriti pri zaposlenih na Občini Lenart, smo presenečeno a zadovoljno ugotovili, da na lenarški avtobusni postaji ravnokar potekajo čistilna dela. Delavci režiskega obrata so se namreč z vsemi potrebnimi pripomočki lotili čiščenja nadstrešnice in urbane opreme pa tudi oglasnih tabel in tal.
Zdaj bleščeče očiščen, a dotrajan javni prostor pa bo po načrtih občine kmalu dobil tudi novo podobo. Zdelana avtobusna postaja v kvadraturi 5128 m2 s svojo trenutno zasnovo in izgledom ne izkorišča potenciala, ki ji ga nudi lokacija v centru mesta – postaja se namreč nahaja neposredno ob mestni tržnici in parkirnih površinah, čez leta pa so del nje postali tudi raznovrstni programi.
Idejni projekt prenove avtobusne postaje Lenart, ki so ga pripravili Katja Lipič, Mitja Šemrov in Pia Pravdič iz podjetja Studio Mika, kot problematiko prostora navaja sledeče. AP Lenart ne povezuje različnih javnih programov v svoji okolici. Čeprav je to programsko avtobusna postaja in so v bližini na voljo parkirne površine za osebne avtomobile, ljudje na prostorih za avtobuse vseeno parkirajo osebne avtomobile. Ni jasne prometne ureditve, poti za peščce, avtomobile itd. Samo ureditev zunanjih površin predstavljajo predvsem asfaltirane in tlakovane površine. Zelen pas se trenutno nahaja zgolj v osrednji zasnovi prostora za avtobuse v čakanju. Nadstrešnica je dotrajana in z drugimi tehničnimi problemi kot so golobi ipd. Dotrajana je tudi urbana oprema, ki ni vabljiva za uporabnike.
Projekt prenove avtobusne postaje Lenart so lani že obravnavali na eni od sej Občinskega sveta. Župan mag. Janez Kramberger pa ga je ob tokratni priložnosti predstavil tudi za naš medij in napovedal, da bodo predvidoma spomladi začeli z izbiro izvajalca in nato korak za korakom vse dokler avtobusna postaja ne bo zasijala v prenovljeni podobi. Projekt načrtujejo v dveh fazah – najprej bi uredili nadstrešnico, potem pa še zazelenitev in ostale talne površine.
Vizualizacija prenovljene avtobusne postaje v Lenartu: Studio Mika
Nadstrešnica, ki s svojim ritmom valov daje lepo veduto pogleda nanjo, bo ohranila obstoječ videz betonske konstrukcije v rdeči barvi. Slabo ohranjene predele se bo ustrezno saniralo in prebarvalo na obstoječo opečatno barvo. Jekleno konstrukcijo bodo nadomestili z UNP profili, ki bodo podprli obstoječo betonsko konstrukcijo in ob enem uvedli žlebove. Kupole bodo očistili oziroma saniralli ali po potrebi zamenjali. Problematiko naseljenih golobov bodo reševali z ustreznimi, gosto pletenimi, jeklenimi mrežami. Nameščene bodo na obstoječi betonsko konstrukcijo po celotni dožini nadstrešnice. Odprtine med kupolami in betonsko konstrukcijo bodo prav tako zapolnili z mrežo v obliki polnila. Uredila se bo tudi nova razsvetljava.
V projektu prenove predvidevajo rušitev oziroma ukinitev nekaterih parkirnih con in peronov. Celotno območje bo organizirano v dva pasa. Prvi obstoječi pas, predviden za občasno parkiranje avtobusov, bo podaljšan proti glavni cesti. Drugi pas bo reorganiziran – zmanjšalo se mu bo število peronov, preostale površine pa se bo zazelenilo. Javni prostor avtobusne postaje bo tlakovan z enakim tlakom kot prostor tržnice. Nadaljevanje enakega tlaka bo tako okrepilo povezavo med obema prostoroma, jedro mesta pa bo postalo privlačnejše in bolj homogeno. Razširjen odprt prostor pred trgovinami in lokali bo omogočal odprte površine za širjenje programov. Sanacija avtobusne postaje vključuje tudi zamenjavo dotrajane urbane opreme. Nove mize in stoli, stojala za kolesa ter koši za smeti bodo enotne značilne barve in bodo tako postali del celostne podobe avtobusne postaje. Klopi bodo v enakem materialu kot tlakovci, ki omogoča pranje in daljšo trajnost.
Nova avtobusna postaja bo tako znova postale povezovalni člen dogajanja v občini in prostor srečevanj.