
Priložnost za mlade umetnike v Lenartu
15 oktober 2025ustvaril Uredništvo

Iz Lenarta in Mežice na vaš krožnik
13 oktober 2025ustvaril Mojca Simonič

Preko teritorialnega sodelovanja do EU denarja
13 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
Tudi v lenarški Tovarni bovdenov in plastike (TBP), največjem zaposlovalcu v tem delu Slovenskih goric, se soočajo z zahtevnimi in negotovimi razmerami v avtomobilski industriji, a so obenem prepričani, tako direktor dr. Danilo Rojko, da jih uspešno obvladujejo. Naročila so manjša kot v prvi polovici lanskega leta, pravi direktor.
»V drugi polovici leta so naročila upadla, zato smo bili primorani tem razmeram marsikaj prilagoditi.«
Med drugim tudi število zaposlenih. »Lani je tako brez dela v TBP-ju ostalo 21 delavcev, letos pa še dodatnih 6, a ne zaradi zmanjšanih naročil, ampak zaradi avtomatizacije proizvodnje. Tako imamo zdaj 721 zaposlenih.«
Foto: Senka Dreu
Dr. Rojko dodaja, da naročila niso visoka, so pa stabilna in ne kaže, da bo prišlo do še kakšnega padca, zato tudi delovna mesta, če ne bo večjih sprememb na trgu, niso ogrožena. Kljub trenutni politični in gospodarski situaciji po svetu in krizi v avtomobilski industriji pa ga ne skrbi prihodnost TBP-ja.
»Menim, da je evropska avtomobilska industrija že dosegla svoje dno.«
»To pomeni, da nižje več ne gre, da lahko gre zdaj krivulja spet samo navzgor. Prodaja se bo gotovo začela počasi dvigovati, tudi na račun 'padle' Tesle, saj bo nekdo pač moral prevzeti njen delež. S kupci imamo sklenjene posle za več različnih projektov, seveda pa se bomo morali prilagoditi novim razmeram, kjer imam v mislih zlasti konkurenco in morebitne carine s strani Združenih držav Amerike.«
Dr. Danilo Rojko Foto: arhiv podjetja
Kar zadeva carine, opozarja, da evropski vozniki niso pretirani ljubitelji ameriških avtomobilov in jih ne kupujejo veliko, zato bi lahko bila težava kvečjemu pri izvozu evropskih v ZDA. A tudi glede tega zadeva najbrž ne bo tako črna, kot se morda sprva sliši.
»Evropska avtomobilska industrija ima namreč že zdaj svoje tovarne tudi onstran luže, tako da bo v primeru uvedbe carin povečala tamkajšnjo proizvodnjo oziroma jo tja prenesla v izogib dodatnim stroškom. BMW, denimo, vsa svoja vozila SUV oziroma terence že zdaj izdeluje v ZDA, torej jih tja ne izvaža. Audiju bo morda malce težje, saj ima proizvodnjo za ves svetovni trg v Mehiki.«
Ena od rešitev je uvedba univerzalnih proizvodnih linij, pravi, in to po vzoru Volkswagna na Slovaškem, kjer na eni liniji nastajajo Touaregi in Passati, pa tudi Porschejevi Cayenni. »Tisti, ki so izrazito specializirani, imajo zdaj seveda velike težave, nekateri so se znašli celo na robu preživetja, mi pa imamo srečo, da imamo projekte, ki ne bodo ugasnili, saj so univerzalni. Izdelujemo namreč komponente tako za klasične kot za električne avtomobile. Je pa res, da so se evropski kupci precej ohladili glede električnih avtomobilov; ni prave infrastrukture zanje, cene elektrike pa letijo v nebo.
»Poleg tega intenzivno iščemo programe izven avtomobilske panoge.«
»Na ta način bomo bolj fleksibilni in ne tako odvisni.«Zanimivo je dejstvo, da avtomobilska kriza TBP-jeve hčerinske tovarne v Mehiki, ki deluje od leta 2016, za zdaj še ni preveč prizadela. »Posluje normalno, naročila so stabilna in niso tako upadla kot v Evropi, najbrž tudi zato, ker so tam začeli teči novi projekti, letos pa se jim pridružujejo še dodatni.«
Foto: arhiv podjetja
Pa TBP-jevi načrti? »Lani smo začeli in bomo letos nadaljevali z ukrepi za optimizacijo stroškov. Zaradi omenjenih negotovih razmer smo kot dobri gospodarji omejili vse nenujne investicije, kot je bila gradnja tovarne v Bolgariji. Se pa ves čas trudimo v proizvodnjo vpeljati čim več tehnoloških izboljšav, poleg tega smo lani postavili še en proizvodni prostor. Letos ga bomo klimatizirali, tako da bo potem celotna proizvodnja tudi hlajena, kar bo pripomoglo k boljšemu počutju delavcev na njihovih delovnih mestih. Še zmeraj se torej lotevamo investicij, a v manjšem obsegu in le tistih, za katere menimo, da so nujno potrebne. Prepričan sem, kot sem že dejal, da se nam ni bati prihodnosti.«