Kraigherjeva ulica 4a, 2230 Lenart v Slov. goricah urednik@ovtar24.si

Kljub krizi se za prihodnost TBP-ja ni bati

Foto: arhiv podjetja

Tudi v lenarški Tovarni bovdenov in plastike (TBP), največjem zaposlovalcu v tem delu Slovenskih goric, se soočajo z zahtevnimi in negotovimi razmerami v avtomobilski industriji, a so obenem prepričani, tako direktor dr. Danilo Rojko, da jih uspešno obvladujejo. Naročila so manjša kot v prvi polovici lanskega leta, pravi direktor.

»V drugi polovici leta so naročila upadla, zato smo bili primorani tem razmeram marsikaj prilagoditi.«

Med drugim tudi število zaposlenih. »Lani je tako brez dela v TBP-ju ostalo 21 delavcev, letos pa še dodatnih 6, a ne zaradi zmanjšanih naročil, ampak zaradi avtomatizacije proizvodnje. Tako imamo zdaj 721 zaposlenih.«

TBP 0604Foto: Senka Dreu

Naročila niso visoka, so pa stabilna

Dr. Rojko dodaja, da naročila niso visoka, so pa stabilna in ne kaže, da bo prišlo do še kakšnega padca, zato tudi delovna mesta, če ne bo večjih sprememb na trgu, niso ogrožena. Kljub trenutni politični in gospodarski situaciji po svetu in krizi v avtomobilski industriji pa ga ne skrbi prihodnost TBP-ja.

»Menim, da je evropska avtomobilska industrija že dosegla svoje dno.«

»To pomeni, da nižje več ne gre, da lahko gre zdaj krivulja spet samo navzgor. Prodaja se bo gotovo začela počasi dvigovati, tudi na račun 'padle' Tesle, saj bo nekdo pač moral prevzeti njen delež. S kupci imamo sklenjene posle za več različnih projektov, seveda pa se bomo morali prilagoditi novim razmeram, kjer imam v mislih zlasti konkurenco in morebitne carine s strani Združenih držav Amerike.«

TBP 1 0604Dr. Danilo Rojko Foto: arhiv podjetja

Kar zadeva carine, opozarja, da evropski vozniki niso pretirani ljubitelji ameriških avtomobilov in jih ne kupujejo veliko, zato bi lahko bila težava kvečjemu pri izvozu evropskih v ZDA. A tudi glede tega zadeva najbrž ne bo tako črna, kot se morda sprva sliši.

Rešitev so univerzalni projekti

»Evropska avtomobilska industrija ima namreč že zdaj svoje tovarne tudi onstran luže, tako da bo v primeru uvedbe carin povečala tamkajšnjo proizvodnjo oziroma jo tja prenesla v izogib dodatnim stroškom. BMW, denimo, vsa svoja vozila SUV oziroma terence že zdaj izdeluje v ZDA, torej jih tja ne izvaža. Audiju bo morda malce težje, saj ima proizvodnjo za ves svetovni trg v Mehiki.«

Ena od rešitev je uvedba univerzalnih proizvodnih linij, pravi, in to po vzoru Volkswagna na Slovaškem, kjer na eni liniji nastajajo Touaregi in Passati, pa tudi Porschejevi Cayenni. »Tisti, ki so izrazito specializirani, imajo zdaj seveda velike težave, nekateri so se znašli celo na robu preživetja, mi pa imamo srečo, da imamo projekte, ki ne bodo ugasnili, saj so univerzalni. Izdelujemo namreč komponente tako za klasične kot za električne avtomobile. Je pa res, da so se evropski kupci precej ohladili glede električnih avtomobilov; ni prave infrastrukture zanje, cene elektrike pa letijo v nebo.

»Poleg tega intenzivno iščemo programe izven avtomobilske panoge.«

»Na ta način bomo bolj fleksibilni in ne tako odvisni.«Zanimivo je dejstvo, da avtomobilska kriza TBP-jeve hčerinske tovarne v Mehiki, ki deluje od leta 2016, za zdaj še ni preveč prizadela. »Posluje normalno, naročila so stabilna in niso tako upadla kot v Evropi, najbrž tudi zato, ker so tam začeli teči novi projekti, letos pa se jim pridružujejo še dodatni.«

tbp 0704 2Foto: arhiv podjetja

Ustavljene nenujne investicije

Pa TBP-jevi načrti? »Lani smo začeli in bomo letos nadaljevali z ukrepi za optimizacijo stroškov. Zaradi omenjenih negotovih razmer smo kot dobri gospodarji omejili vse nenujne investicije, kot je bila gradnja tovarne v Bolgariji. Se pa ves čas trudimo v proizvodnjo vpeljati čim več tehnoloških izboljšav, poleg tega smo lani postavili še en proizvodni prostor. Letos ga bomo klimatizirali, tako da bo potem celotna proizvodnja tudi hlajena, kar bo pripomoglo k boljšemu počutju delavcev na njihovih delovnih mestih. Še zmeraj se torej lotevamo investicij, a v manjšem obsegu in le tistih, za katere menimo, da so nujno potrebne. Prepričan sem, kot sem že dejal, da se nam ni bati prihodnosti.«

Dodaj komentar

Pogoji komentiranja

Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Ovtar24.si želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja.

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Ovtar24.si. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Ovtar24.si bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.

Pošlji

Ovtar24.si

Kraigherjeva ulica 4a
2230 Lenart v Slov. goricah
08 200 44 53
urednik@ovtar24.si
ISSN 3024-0050
O nas
Ostalo