
Mesaršak – kaj neki je že to?
02 november 2025ustvaril MT

Obnovljena Hrgova domačija v Vitomarcih
01 november 2025ustvaril MT

Noč čarovnic in dan mrtvih sta tesno povezana
31 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
Kulturno društvo Delavec Lenart se pripravlja na premiero nove drame "Zabava za rojstni dan", ki jo je napisal priznani dramatik Harold Pinter. S to izvedbo želijo gledalcem ponuditi žanr, ki ga še niso uprizorili ter jih nagovoriti z vsebino, ki vabi k razmisleku in odkrivanju temnih plati medčloveških odnosov in sodobnega sveta. Konec septembra napovedujejo premiero, zato smo se v teh počitniških dneh, ki so pri njih precej delavni, pogovarjali z ustvarjalci in igralci.
Predvsem si želimo občinstvu ponuditi žanr, ki ga še nismo.
Vedno se trudimo svojemu občinstvu ponuditi kvalitetno gledališko izkušnjo. Po uspešnih uprizoritvah Agate in Mišelovke smo se tokrat odločili izbrati žanr in avtorja, po katerem amaterska društva ne segajo, saj odpira téme in načine uprizoritve, ki niso nujno samo v zabavo in sprostitev, ampak tudi v razmislek in gledališko doživetje. Svojega občinstva ne podcenjujemo in mu želimo ponuditi vsebine, ki so drugačne – težje. S tem pa tudi sebi postavljamo izzive, ki nam omogočajo, da rastemo, se razvijamo in potiskamo iz cone udobja.
Foto utrinki iz vaj (brez kostumov).
Dramska dela Harolda Pinterja vedno odpirajo zanimiva stališča v razmerju med posameznikom in družbeno ureditvijo – sistemom, v katerem je primoran živeti. Hkrati pa prikazuje, kaj se zgodi s posamezniki in njihovimi odnosi, ko so postavljeni v ta “čudna” družbena razmerja.
Glavno sporočilo Zabave za rojstni dan osvetljuje problem posameznika, ki hoče izstopiti iz spon vsakodnevnega življenja in ki ga ta svet spet neusmiljeno posrka nazaj. Na nivoju intimnih odnosov, ki jih spremljamo v predstavi, pa vidimo zapletene odnose med akterji. Predvsem vse tisto, kar si ne povedo, kar si samo namignejo ali narobe razumejo.
Človek od nekdaj ustvarja svojo zunanjo podobo, ki jo prikazuje družbi. V današnjem svetu socialnih medijev je to potisnjeno v še večje skrajnosti. Prepad med tem, kaj slikamo družbi in kako dejansko živimo, je včasih zelo velik. Nas je zanimalo predvsem raziskovanje tega prepada. Ustvarjalna ekipa je iskala odtujenost posameznika v intimnih in družbenih smislih in kaj se z njim v tem stanju dogaja.
Stisko in strah pred soočanjem z lastnimi resnicami in predvsem veliko neizrečenega ali skritega nekje med vrsticami – to je tisto, kar intrigira Pinterja in kar je vznemirilo tudi nas.
Lahko bi rekli, da se danes soočamo s posameznikom, ki je poln osebnih stisk, tesnobe, izgorelosti … Zanima nas, kako to vpliva na naše dojemanje realnosti, kako se nam lomi perspektiva, ko nismo “normalni”, ampak se še vedno trudimo biti. V tem prepadu se najdemo sami s sabo, s svojo temo. Medčloveški odnosi pa postajajo svojevrstna divjina, v kateri se ljudje zelo težko znajdemo. Naša realnosti in odnosi pa so velikokrat pripeljani do absurda.
Igrajo Kristjan Herzog kot Stanley Webber, osrednji lik predstave, Neta Zalar kot Meg, Aleksander Satler kot Petey, Miroslav Mauko kot Goldberg, Luka Hrvatin Meglič kot McCann in Lara Zorec kot Lulu.

Glasbeno se pomikamo po občutenih poljih družbe in človeških medsebojnih odnosov, tako z drugimi, kot s samim seboj. Implicirano znotraj glasbenega žanra, ki je prepleten s potezami elektronike, synthpopa in instrumentalne glasbe, se nahaja tudi slišen glasbeni odtis posameznih likov, ki pripovedujejo istočasno svojo melodično sliko izkustva. Njihovo dojemanja sveta in bivanja, nam tako ločeno pripoveduje in pobližje naslika sliko notranjih občutenj, skozi spekter zvočnosti in ustvarjenih pesmi iz njih, za njih.
»Odločil sem se za sodobne prijeme gledališča. Igralce sem usmerjal v raziskovanje psihologije svojih vlog in kako to psihologijo naseliti v telo, v igrane odnose, v čustvena stanja. To je osnovna celica postavitve tega kar precej absurdnega žanra Harolda Pinterja. Predstavo pa vidim kot mehanizem, ki deluje na gledalca na več nivojih – v čustveni sferi, v prezenci igre, vizualnih efektih, glasbenem potovanju… Rad imam predstave, ki gledalcu prenašajo sporočilo, ga potiskajo v sočustvovanja in mu nudijo estetske užitke. Izbral sem izčiščeno minimalistično formo, ki je zelo pripovedna in še vedno sledi absurdnemu žanru. V postavitvi postavljam v ospredje dovršeno dramsko igro, glasbo in močan likovni vtis,« je pojasnil režiser Viktor Hrvatin Meglič.
V estetskem dojemanju predstave smo sledili minimalistični režiserjevi maniri. Vizualna pripoved se je tokrat zgostila na izčiščeni, omejeni in zaprti scenografiji, ki je zavzela le majhen del odra, a zaradi tega ne deluje nič manj impozantno. Več svobode se je v prelilo v kostume, ki so barvito prav tako omejeni, oblikovno in tekstilno pa bogati in drzni, kot bi izstopili iz popolnoma drugega konteksta, okolja in sveta. Bogate tkanine se tako slojijo in prosevajo, bleščijo in izgubljajo v preciznosti igre in svetlobe.

Premiera drame "Zabava za rojstni dan" bo potekala v dveh terminih, 29. in 30. septembra 2023, ob 19. uri v Domu kulture Lenart. Cena vstopnic bo 10 evrov, načrtovana pa so tudi gostovanja, ki bodo omogočila širši publiki, da doživi to edinstveno gledališko izkušnjo. Uprizoritev so finančno podprli: Občina Lenart, TBP, tovarna bovdenov in plastike, d.d., Transport Majer, d.o.o., MobicoM Lenart, Jelica Kamenšak, s.p., Profinal L & M Zelenko, d.o.o., A1 Lenart, Fontes, d.o.o., ASKARI, Madarina, d.o.o.
Vabimo vse ljubitelje gledališča, da si ogledajo to mojstrsko izvedbo drame, ki vas bo pustila z mislimi in čustvi, ki jih ne boste pozabili.
Fotografije: Arhiv Kulturnega društva Delavec Lenart (Nina Šardi, Miroslav Mauko)