
Zimska pravljica ustvarjalnosti v Galeriji na ogled 2025
02 december 2025ustvaril Uredništvo

Izbrane so Face leta 2025
02 december 2025ustvaril Senka Dreu

Praznični sejem v Zavrhu
30 november 2025ustvaril Aleksandra Papež
Tekmovanja za svetovni pokal FAI F5J Tisza Cup 2024 z radijsko vodenimi jadralnimi modeli, ki je 6. in 7. aprila potekalo v Szegedu na Madžarskem, se je udeležilo 64 tekmovalcev iz devetih držav. Med njimi sta bila tudi člana modelarske sekcije Aerokluba Sršen Bojan Gergič iz Cerkvenjaka ter David Gergič Štravs iz Lenarta. Na tekmovanju, ki je potekalo v dinamičnih vremenskih pogojih in spreminjajoči se smeri vetra, je bilo potrebno ob vsakokratnih vremenskih pogojih oceniti najnižjo startno višino, da je bilo še mogoče najti in izkoristiti termična dviganja ter odleteti ciljnih 10 minut. To je odlično uspelo Davidu Gergiču Štravsu, ki je dosegel zavidljivo 2. mesto.
V nekaj letih je F5J postala ena najbolj priljubljenih tekmovalnih kategorij, kjer med letom potekajo tekmovanja za svetovni pokal na različnih koncih sveta. Tekmovanje za svetovni pokal FAI F5J Tisza Cup 2024 v Szegedu na Madžarskem sodi med večja tekmovanja v tem delu Evrope, ki se ga udeležujejo najboljši tekmovalci. Konkurenca je bila tudi tokrat močna, saj so bili med 64 tekmovalci iz 9 držav tudi člani državnih reprezentanc iz evropskih in svetovnih prvenstev ter večkratni finalisti tekem za svetovni pokal.
Vsak pilot lahko ima enega pomočnika, ki mu glede na trenutne razmere v zraku med letom svetuje in ga usmerja. Letalski modeli kategorije F5J imajo običajno razpetino kril med 3,5 in 4 metri ter maso od 1000 do 2000 gramov, saj so praviloma izdelani iz ogljikovih vlaken.
David Gergič Štravs je z nizkimi štartnimi višinami, sprotnim prilagajanjem in izkoriščanjem trenutnih razmer v zraku ter točnim pristajanjem v prvem delu tekmovanja uspel zbrati največ točk med vsemi tekmovalci, s čimer je postal zmagovalec kvalifikacijskega dela tekmovanja. Najboljših 12 tekmovalcev se je uvrstilo v finale, kjer so odleteli še 3 finalne lete. V prvem finalnem letu je bil David ponovno najboljši, v drugem in tretjem letu pa je imel nekoliko previsoko startno višino, kar ga je stalo najvišje stopničke.
Vzdušje med tekmovalci je bilo sicer na visoki tekmovalni ravni, pa vendar kolegialno in prijetno, saj se tekmovalci medsebojno srečujejo že vrsto let. Drug drugega vzpodbujajo, se družijo ter si izmenjujejo izkušnje.
Potek tekmovanja nam je natančneje predstavil tekmovalec Bojan Gergič:
»Tekmovanje poteka pod okriljem in po pravilih Mednarodne letalske zveze Fédération Aéronautique Internationale (FAI) za tekmovalno kategorijo F5J, kjer je cilj leteti z daljinsko vodenim jadralnim letalom z elektromotorjem 10 minut s čim nižje vzletne višine in nato točno pristati na pristajalni točki, ki je določena za vsakega tekmovalca posebej.
Tekmovanje poteka v dveh delih. V prvem, kvalifikacijskem delu tekmovanja so tekmovalci glede na njihovo število naključno razporejeni v skupine, ki startajo istočasno, vsak tekmovalec pa opravi vnaprej določeno število letov. Po opravljenem kvalifikacijskem delu tekmovanja se izračunajo skupni rezultati, ki so osnova za uvrstitev v drugi, finalni del tekmovanja, kamor se uvrsti največ 14 najboljših tekmovalcev. V finalu tekmovalci opravijo še tri lete, kjer seštevek njihovih dosežkov predstavlja končno uvrstitev na tekmovanju.
V skladu s pravilnikom je čas delovanja motorja omejen na največ 30 sekund. Vzletna višina se izmeri s tehnično napravo v jadralnem letalu in se sankcionira z odbitkom točk za vsak meter višine. Kombinacija časa letenja, točnosti pristanka in odbitka vzletne višine predstavlja dosežen rezultat posameznega leta. Odvisno od vremenskih pogojev in usposobljenosti pilota, se to nalogo včasih obvlada na štartni višini manj kot 20 metrov. Cilj pilotov je, da najdejo in izkoristijo tudi najmanjša termična dviganja zraka, sicer ni mogoče doseči ciljnega trajanja leta 10 minut v kvalifikacijskem delu tekmovanja in 15 minut v finalnih letih.«