
Mesaršak – kaj neki je že to?
02 november 2025ustvaril MT

Obnovljena Hrgova domačija v Vitomarcih
01 november 2025ustvaril MT

Noč čarovnic in dan mrtvih sta tesno povezana
31 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
OŠ J. Hudalesa Jurovski Dol je bila na zaključni prireditvi javnega poziva Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti okronana s kar dvema laskavima nazivoma. V sredo, 11. oktobra, je bila na OŠ Preserje pri Radomljah skupaj s skoraj devetdesetimi drugimi slovenskimi šolami razglašena za Kulturno šolo, dodatno pa še za Naj kulturno šolo na področju literature.
Javni poziv je bil namenjen osnovnim šolam, ki tako glede številčnosti kot kakovosti izkazujejo nadpovprečno aktivno kulturno udejstvovanje učencev in njihovih staršev/skrbnikov, starih staršev ter mentorjev v sklopu obšolskih dejavnosti, ki niso del šolskega kurikula. JSKD naziv Kulturna šola podeljuje z željo po krepitvi ustrezne kulturne vzgoje na osnovnih šolah ter ustvarjalnosti mladih na različnih umetnostnih področjih. Na tak način želijo motivirati šole, da postanejo žarišča kulturnih programov v lokalnem okolju z namenom promocije ustvarjalnosti, vseživljenjskega učenja in povezovanja.
Jurovška osnovna šola izvaja množico dejavnosti s področja literature in bralne kulture – avtorski projekt Branje nas bogati in pravljični krožek; sodelovanje v projektih Rastem s knjigo in Naša mala knjižnica ter na mednarodnem bralnem tekmovanju Odprta knjiga: GG4; poleg tega so učenci v državnem merilu uspešni na različnih literarnih natečajih.
Komisijo je kot izjemno predanost kulturi prepoznala še izdajo knjige Ivan Roškar – ljudski tribun Slovenskih goric. Profesorica zgodovine in geografije Milena Kokol je z učenci več let raziskovala znane osebnosti v Občini Sv. Jurij v Slovenskih goricah, v letu 2019 je (v soavtorstvu z Aleksandrom Purgajem) izdala omenjeno knjigo, učenci pa so osebnost Ivana Roškarja predstavili tudi v dramski uprizoritvi na jurovškem trgu.
Na OŠ J. Hudalesa literaturo odlično povezujejo tudi z likovno umetnostjo. V šolskem letu 2019/2020 so v literarno-likovnem natečaju na temo drugačnosti izbrali dve zmagovalni zgodbi, logotip šolskega projekta in likovni podlogi za šolska priznanja na področju literarno-bralnega ustvarjanja. Leto kasneje pa so zmagovalni zgodbi izdali v knjigah Change (avtor učenec Jan Senekovič, ilustrator pa učenec Rok Senekovič) in Sreča v nesreči (avtor učenec Anej Satler, ilustrator pa učenec Taras Horvat).