
Zimska pravljica ustvarjalnosti v Galeriji na ogled 2025
02 december 2025ustvaril Uredništvo

Izbrane so Face leta 2025
02 december 2025ustvaril Senka Dreu

Praznični sejem v Zavrhu
30 november 2025ustvaril Aleksandra Papež
Predstavniki Občine Lenart so se v sredo, 12. junija, v Ljubljani sestali s predstavniki Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Tema pogovora se je v glavnem vrtela okoli dolgo in težko pričakovane lenarške severne obvoznice, katera je v domeni gradnje države oziroma direkcije. Beseda je tekla tudi o manjkajočih kolesarskih poteh in bodočem krožišču na meji med lenarško ter trojiško občino.
»Z Direkcijo za infrastrukturo smo v zadnjih letih uspeli narediti res ogromno stvari. Če omenim samo dva projekta - eden je ureditev mestnega središča tukaj v Lenartu, drugi pa so kolesarske poti, z ureditvijo katerih smo skoraj zaključili. Imamo pa v Občini Lenart še precej zadev, ki bi jih želeli v bodoče urediti. Na direkciji je zdaj nova direktorica in nekaj drugih novih obrazov. Določene stvari smo jim predstavili, nekatere zadeve so že poznali. V splošnem je bil odziv zelo dober,« uvodoma pove župan Občine Lenart mag. Janez Kramberger.
V tem trenutku se končuje gradnja krožiča v Žerjavcih. To krožišče bo sprva služilo za zveznost kolesarskih poti, ki vodijo iz Lenarta proti Sveti Ani in nato naprej proti Avstriji, v prihodnosti pa bo postalo del severne obvoznice, o kateri je bilo na sestanku največ govora. Tako investicijo dotičnega krožišča kot tudi celotne obvoznice pelje oziroma bo peljala direkcija, Občina Lenart je v proces vključena le z določeno infrastrukturo, denimo vodovodom.
»Želeli in predlagali - upam, da so nas razumeli in da bomo tudi uslišani – smo, da bi v prihodnjem letu zgradili 400-metrski odsek od tega krožišča do nove industrijske cone. Na tak način bi lahko razbremenili cesto, ki gre po Žerjavcih; da bi se lahko preko industrijske cone vršil transport proti Sveti Ani in Avstriji. Projekt za teh 400 metrov je že pripravljen, lahko se začne z odkupom zemljišč. Nekaj postavk je že v državnem proračunu, potrebno bo najprej zagotoviti denar, nato pa začeti s to investicijo,« pojasnjuje Kramberger.

Preostali del željene obvoznice se bo lahko začel projektirati šele po sprejetju novega Občinskega prostorskega načrta. Župan je prepričan, da bodo le-tega uspeli sprejeti v drugi polovici letošnjega leta. V njem bodo ustrezno umestili traso severne obvoznice, od izvoza na avtocesti do industrijske cone. Takrat bodo nastali pogoji, da lahko direkcija začne z odkupi zemljišč, projektiranjem itd. Investicija gradnje severne obvoznice je, kot omenjeno, v pristojnosti države, a smo župana vseeno povprašali, kdaj bi se dela na njej lahko pričela. »Težko rečem, mislim, da v letu 2026 ali 2027. V veliki meri je to seveda odvisno od denarnih sredstev, pa tudi politične volje takratne oblasti, ki bo to umestila v državni proračun,« odgovarja župan in nadaljuje: »Iz izkušenj pa lahko povem, da tudi denar nič ne pomaga, če niso v naprej pripravljeni vsi potrebni dokumenti. Prizadevamo si torej za čim prejšnjo ureditev formalnosti. Včasih se namreč denar (nepričakovano) najde, če kak projekt kje odpade, in se potem lahko gre v izvedbo drugega, pripravljenega projekta.«
Predstavniki Občine Lenart so na sestanku predlagali tudi, da bi direkcija prevzela upravljanje in vzdrževanje stare severne obvoznice, ki je bila zgrajena že pred leti in na katero je direkcija takrat preusmerila tovorni promet. »To dokumentacijo bomo zložli in jo poslali dikreciji, pričakujemo, da bodo naš predlog sprejeli,« je jasen župan.
Iz lenarške občine nove kolesarske poti vodijo v pet smeri – proti Sveti Ani, Jurovskem Dolu, Benediktu in Sveti Trojici čez Spodnji Porčič ter čez Radehovo. V zadnji omenjeni smeri izgradnja kolesarske poti še poteka, po izvajalski pogodbi bi naj bila zaključena v drugi polovici letošnjega leta. Zveznost kolesarskih poti bo v tej smeri v nekem krajšem delu zagotovljena s souporabo na magistralni cesti. Na meji med trojiško in lenarško občino je predvideno še krožišče za navezavo na obvoznico, ki poteka proti podjetju Saubermacher. »Za to investicijo nam v tem trenutku na direkciji niso bili zmožni zagotoviti, kdaj se bo izvajala. Tudi ta investicija je namreč v njihovi domeni in so potrebni ustrezni postopki,« dodaja Kramberger.
Zveznost kolesarski poti ni zagotovljena tudi v smeri iz Lenarta proti Pernici oz. Občini Pesnica, pojasnjuje župan: »V lanskem letu je zmanjkalo denarja in do te investicije ni prišlo, čeprav so projekti pripravljeni. Na Ministrstvu za infrastrukturo smo se dogovorili, da bo v letošnjem letu zagotovljena zveznost na način, da se bo kolesarska povezava uredila od trgovskega centra Lenapark do odcepa za Voličino, uredil se bo tudi en del v naselju Pernica. Na tak način bomo zveznost za ta projekt zagotovili. Razpis je bil zaključen 30. maja, direkcija bo izbrala izvajalca in v letošnji jeseni mora biti ta odsek končan.«
V okviru razvojne regije si sicer prizadevajo, da bi (evropska) sredstva v višini slabih 6 milijonov za preostalih 9 kilometrov kolesarske poti – od Lenarta proti Mariboru, do krožišča v Pernici – zagotovili iz Dogovora za razvoj regij in da bi celotno traso ter postopek izgradnje izvajala Direkcija RS za infrastrukturo. »Odločitev na regiji še ni bila sprejeta, gredo pa dogovori v tej smeri. Direkcija mora oblikovati komisijo – v Sloveniji je še kar nekaj podobnih primerov, vendar tam manjkajo tudi projekti. Mi pa imamo projekte zložene, tako da bi lahko v drugem letu ta investicija že stekla,« zaključi župan Občine Lenart.