
Mesaršak – kaj neki je že to?
02 november 2025ustvaril MT

Obnovljena Hrgova domačija v Vitomarcih
01 november 2025ustvaril MT

Noč čarovnic in dan mrtvih sta tesno povezana
31 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
V centru Lenarta, natančneje pri stanovanjskem naselju in pokopališču, so na cestišču na novo zarisane črte, ki nakazujejo na novo prometno ureditev. Take označitve cest se, ob gradnji novih kolesarskih povezav po Slovenskih goricah, pojavljajo na več mestih. A ker gre za relativno novo prometno ureditev in veliko ljudi ne ve, kako pravilno postopati, smo se za pojasnila obrnili na Policijsko upravo Maribor in na Direkcijo RS za infrastrukturo.
S projektom »Kolesarske povezave na območju ORP Slovenske gorice in širše« je predvidena ureditev kolesarskih površin ob vozišču, kolesarskih pasov na vozišču ter souporaba prometnega pasu. Kolesarski pas oz. tako imenovani pomožni kolesarski pas, ki je vzdolžni del vozišča in je označen s predpisano prometno signalizacijo ter je od prometnega pasu ločen z ločilno prekinjeno vzdolžno označbo (črto).
Iz Direkcije RS za infrastrukturo so nam sporočili: "Kolesarski pas je namenjen enosmernemu prometu kolesarjev in mora biti izveden ob desnem robu vozišča. Širina kolesarskega pasu, ki je označen s prekinjeno vzdolžno črto (pomožni kolesarski pas) na vozišču, je najmanj 1 meter. Torej, če je širina kolesarskega pasu večja ali enaka 1 metru in manjša od 1,25 metra, se ta od prometnega pasu loči samo z vzdolžno prekinjeno črto. Na pomožnem kolesarskem pasu so zarisani piktogrami »kolesarski pas«. Pri obojestranskih pasovih mora biti širina dela vozišča med kolesarskima pasovoma, ki je namenjen motornim vozilom večja ali enaka od 3,5 metra. Vozišče je v tem primeru brez ločilne (sredinske) črte."
Ta ukrep se uporablja na cestah, kjer je nizka raven prometa in je vzpostavljena ustrezna omejitev hitrosti. Namenjen je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
Na pomožnem kolesarskem pasu imajo prednost kolesarji, torej se morajo motorna vozila prilagoditi tej prometni ureditvi na način, da ne ovirajo kolesarjev in se predhodno prepričajo, da lahko varno in po pravilih cestnega prometa, prehitijo kolesarja.
Mnogi so skeptični, da s tako prometno ureditvijo ni zagotovljena varnost udeležencev v prometu, a po podatkih Policijske uprave Maribor, na tovrstnih cestnih površinah na območju Policijske postaje Lenart niso zaznali prometne nesreče v letu 2023. Iz Direkcije RS za infrastrukturo pa sporočajo, da gre za učinkovit ukrep z vidika umirjanja hitrosti, zagotavljanja dodatnih kolesarskih površin in zveznosti le-teh.