Kraigherjeva ulica 4a, 2230 Lenart v Slov. goricah urednik@ovtar24.si

Nove označbe na voziščih: kako pravilno souporabljati prometni pas?

Na pomožnem kolesarskem pasu imajo prednost kolesarji, torej se morajo motorna vozila prilagoditi. Foto: Nina Zorman

V centru Lenarta, natančneje pri stanovanjskem naselju in pokopališču, so na cestišču na novo zarisane črte, ki nakazujejo na novo prometno ureditev. Take označitve cest se, ob gradnji novih kolesarskih povezav po Slovenskih goricah, pojavljajo na več mestih. A ker gre za relativno novo prometno ureditev in veliko ljudi ne ve, kako pravilno postopati, smo se za pojasnila obrnili na Policijsko upravo Maribor in na Direkcijo RS za infrastrukturo.

Kako voziti na teh odseki?

S projektom »Kolesarske povezave na območju ORP Slovenske gorice in širše« je predvidena ureditev kolesarskih površin ob vozišču, kolesarskih pasov na vozišču ter souporaba prometnega pasu. Kolesarski pas oz. tako imenovani pomožni kolesarski pas, ki je vzdolžni del vozišča in je označen s predpisano prometno signalizacijo ter je od prometnega pasu ločen z ločilno prekinjeno vzdolžno označbo (črto).

Iz Direkcije RS za infrastrukturo so nam sporočili: "Kolesarski pas je namenjen enosmernemu prometu kolesarjev in mora biti izveden ob desnem robu vozišča. Širina kolesarskega pasu, ki je označen s prekinjeno vzdolžno črto (pomožni kolesarski pas) na vozišču, je najmanj 1 meter. Torej, če je širina kolesarskega pasu večja ali enaka 1 metru in manjša od 1,25 metra, se ta od prometnega pasu loči samo z vzdolžno prekinjeno črto. Na pomožnem kolesarskem pasu so zarisani piktogrami »kolesarski pas«. Pri obojestranskih pasovih mora biti širina dela vozišča med kolesarskima pasovoma, ki je namenjen motornim vozilom večja ali enaka od 3,5 metra. Vozišče je v tem primeru brez ločilne (sredinske) črte."

Kdo ima prednost: avto ali kolo?

Ta ukrep se uporablja na cestah, kjer je nizka raven prometa in je vzpostavljena ustrezna omejitev hitrosti. Namenjen je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

Na pomožnem kolesarskem pasu imajo prednost kolesarji, torej se morajo motorna vozila prilagoditi tej prometni ureditvi na način, da ne ovirajo kolesarjev in se predhodno prepričajo, da lahko varno in po pravilih cestnega prometa, prehitijo kolesarja.

Učinkovit ukrep z vidika umirjanja hitrosti

Mnogi so skeptični, da s tako prometno ureditvijo ni zagotovljena varnost udeležencev v prometu, a po podatkih Policijske uprave Maribor, na tovrstnih cestnih površinah na območju Policijske postaje Lenart niso zaznali prometne nesreče v letu 2023. Iz Direkcije RS za infrastrukturo pa sporočajo, da gre za učinkovit ukrep z vidika umirjanja hitrosti, zagotavljanja dodatnih kolesarskih površin in zveznosti le-teh.

Dodaj komentar

Pogoji komentiranja

Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Ovtar24.si želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja.

Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Ovtar24.si. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Ovtar24.si bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.

Pošlji

Ovtar24.si

Kraigherjeva ulica 4a
2230 Lenart v Slov. goricah
08 200 44 53
urednik@ovtar24.si
ISSN 3024-0050
O nas
Ostalo