V sklopu projekta nadgradnje železniške proge Maribor – Šentilj je bilo 21. junija letos v prekladno konstrukcijo viadukta Pesnica vgrajenih 1560 kubičnih metrov betona. Pri vgradnji, ki je potekala neprekinjeno 14 ur, je sodelovalo 50 ljudi, enaindvajset avtomešalcev je opravilo 193 dostav betona, tri črpalke za beton pa so prečrpavale beton na višino 17 metrov, je zapisano na Facebook profilu Železniškega gradbenega podjetja Ljubljana.
Ob tem dodajmo, da bo potrebno za nosilnost konstrukcije celotnega viadukta zgraditi 62 stebrov, kar bo predvidoma zaključeno v naslednjem letu. Nato sledi namestitev tira, izvedba vozne mreže ter signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. Po končani gradnji bo viadukt Pesnica najdaljši železniški viadukt v Sloveniji. Zaključek vseh del je predviden je v prvi polovici leta 2023.
Pričetek gradnje 896 metrov dolgega novega viadukta Pesnica je bil v mesecu oktobru preteklega leta. Viadukt bo prečkal Pesniško dolino na višini približno 15 metrov nad tlemi in bo speljan čez avtocesto A1 Šentilj–Maribor, regionalno cesto R2-449 Pesnica–Lenart, potoka Pesnica in Cirknica ter lokalno cesto. Potekal bo vzhodno od obstoječega železniškega viadukta, na južni strani bo navezan na novi predor Pekel, na severni strani pa na obstoječo železniško progo pred železniško postajo Pesnica. Viadukt bo postavljen na 62 armiranih betonskih stebrih. Stebri bodo okrogli s premerom 1,60 metra ter ovalni s premerom 1,60/2,40 metra. Zgornja konstrukcija viadukta bo iz armiranega prednapetega betona, s širino plošče 13,36 metra, ki omogoča namestitev dveh tirov. Za zmanjšanje emisij hrupa, bo na obeh straneh viadukta postavljena transparentna, 1,5 metra visoka protihrupna ograja.

Foto: Facebook Železniškega gradbenega podjetja Ljubljana