
Priložnost za mlade umetnike v Lenartu
15 oktober 2025ustvaril Uredništvo

Iz Lenarta in Mežice na vaš krožnik
13 oktober 2025ustvaril Mojca Simonič

Preko teritorialnega sodelovanja do EU denarja
13 oktober 2025ustvaril Senka Dreu
V začetku lanskega leta je Razvojna agencija Slovenske gorice (RASG) podpisala konzorcijsko pogodbo z občinami Benedikt, Cerkvenjak, Duplek, Lenart, Sveta Ana, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Pesnica in Šentilj za povezovanje turistične ponudbe in usklajevanje strategij za trajnostni razvoj turizma v Slovenskih goricah. Nastajati je začela perspektivna destinacija Slovenske gorice.
Perspektivna destinacija Slovenske gorice, sofinanciranje po občinah. Vir: RASG
Poleg povezovanja je bil dogovor pomemben tudi z vidika prepoznavnosti in sodelovanja s Slovensko turistično organizacijo ter zagotavljanja pogojev za črpanje namenskih sredstev v turizmu. »Lani smo torej nadaljevali s prizadevanji za razvoj in promocijo turistične destinacije Slovenske gorice. Naša osrednja naloga je bila vzpostavitev aktivnosti za prepoznavnost Slovenskih goric in zlasti okrepitev sodelovanja s ponudniki. Pomembno je, da dobijo podporo pri povezovanju in promociji, kot so digitalni marketing, izvedba dogodkov, udeležba na sejmih ipd.,« pripoveduje dr. Milojka Domajnko, direktorica RASG.
»Poseben poudarek smo namenili dolgoročnemu sodelovanju s ključnimi deležniki v regiji, posnetku stanja na terenu, pridobivanju dodatnih virov financiranja in razvoju inovativnih turističnih produktov, ki bodo prispevali k celovitemu izboljšanju turistične izkušnje v Slovenskih goricah.«
Sedež Razvojne agencije Slovenske gorice v Lenartu. Foto: M. Krautič
Za destinacijo omenjenih devet občin skupaj prispeva 110.000 evrov: od tega največ, dobrih 22.400 evrov, Občina Šentilj, z nekaj več kot 21.200 evri pa ji sledi Občina Lenart. Najmanjši delež, dobrih 3.200 evrov, odpade na Občino Sveti Andraž, za njo pa je Občina Cerkvenjak, ki v proračunu za destinacijo zagotovi nekaj čez 5.600 evrov.
»Mislim, da ne pretiravam, če rečem, da smo bili lani res zelo aktivni. Sodelovali smo s ponudniki turističnih storitev: vinogradniki, turističnimi kmetijami in vodniki, kulturnimi ustanovami in organizacijami, gostinskimi obrati in ponudniki lokalnih živilskih in neživilskih izdelkov. Med ponudniki tople hrane smo organizirali pilotne dneve dežurstva, pripravili degustacijske srede in vodenje po trških jedrih.«
Prek več kanalov so se posvetili promociji destinacije, in sicer z digitalnimi in radijskimi kampanjami ter vključevanjem influencerjev, prisotni so bili na raznih sejmih in dogodkih, izvedli so natečaj za spominke iz Slovenskih goric, v sodelovanju z destinacijo Štajerska so posneli promocijski video s Kristjanom Čehom in pripravili nagradno igro ter organizirali Agatine dneve. Uredili so prostore TIC Slovenske gorice, omogočili izposojo e-koles, organizirali so štiri izobraževalne delavnice za kadre v turizmu in študijske ture, pripravili strategijo razvoja turizma perspektivne destinacije Slovenske gorice in ponatisnili zemljevide.
Ovtar, varuh Slovenskih goric, velja za eno največjih znamenitosti Slovenskih goric. Na posnetku Marko Šebart, uradni ovtar. Foto: osebni arhiv
»Vzpostavitev destinacije je, kot že rečeno, pomembna zaradi možnosti črpanja namenskih sredstev za razvoj turizma, saj to namreč doslej zaradi zakonodajnih izhodišč in izpolnjevanja pogojev za območje Slovenskih goric ni bilo mogoče. Na začetku letošnjega leta smo z občinami podpisali novo pogodbo oziroma dogovor za razvoj perspektivne destinacije Slovenske gorice s sofinanciranjem v letu 2025 in obenem sprejeli tudi program dela. Nadaljevali bomo z izboljšanjem ponudbe turističnih produktov, krepitvijo promocije, strateškimi povezavami s partnerji in krepitvijo sodelovanja s turističnimi deležniki območja,« še pravi dr. Milojka Domajnko, ki upa, da bo vlada letos objavila razpise, na katere se bodo lahko prijavili. »Vse od lani gospodarsko ministrstvo oziroma Direktorat za turizem intenzivno obveščano o naših aktivnostih v zvezi z vzpostavljanjem destinacije in izkušnjami s terena. Na Direktoratu so nam obljubili, da bodo prvi razpisi, na katere se bomo lahko prijavili ali samostojno ali v sodelovanju z vodilnimi destinacijami, zunaj že na začetku leta, vendar kaže, da se postopki na pristojnem ministrstvu podaljšujejo.«
Poleg tega so na RASG lani ustanovili Turistično agencijo (TA) Sončni vzhod, družbo z omejeno odgovornostjo, ki naj bi se v prihodnje ukvarjala s tržno dejavnostjo. Za svoje delovanje zato ni sofinancirana iz javnih sredstev, torej z občinami nima sklenjenih pogodb o sofinanciranju.
»TA Sončni vzhod je nastala kot rezultat projekta sodelovanja šestih LAS-ov, ki smo skupaj kandidirali na razpisu za celotno območje Slovenije in bili uspešni s prijavo,« pojasnjuje dr. Domajnkova.
»Za registracijo agencije smo na RASG zagotovili 7.500 evrov ustanovnega kapitala, kazalniki projekta pa so bili zastavljeni tako, da smo do zaključka zagotovili pogoje za trženje lokalne ponudbe. Projekt Incoming agencije smo zaključili v lanskem februarju, v času izvajanja pa smo ustanovili omenjeno TA Sončni vzhod. V letu dni delovanja smo agencijo promovirali na sejmih, dogodkih in socialnih omrežjih, se povezali s ponudniki, pripravili turistične pakete za trženje, organizirali turistična vodenja izletniških skupin in vzpostavili poslovne povezave s podobnimi agencijami v regiji in širše, zlasti v Avstriji in na Hrvaškem.«